Rimis e pensadinis in tumiezzin

 

 

 

I ‘ZUCS E I SPORTS

 

 

 

 

Indice

 

 

 

  1. Cul motorin
  2. Il bal
  3. Il biel sciâ
  4. Il tennis
  5. Il vêr ‘zuc dal balon
  6. La mont
  7. Tressiet e briscule
  8. Un legri sciâ
  9. ‘Zucs ta l'aghe
10. Versione scaricabile

 

 

 

1

 

 

CUL MOTORIN

 

 

 

‘Zornade cjalde di afee di sudôrs,

meti sandai, ocjai

e bregons curtz

 

e vie cul motorin

par stradutis cuietis

tra cisis profumadis

 

e vie, paron di che rumôr

ch’al pâr tal aiarin fati svualâ

e cor, content di cavalcâ;

 

smpri savint che il motorin

a non è un cjaval

ma ancje lui al po scalzâ.

 

 

 

2

 

 

IL BAL

 

 

 

Il bal come la vite

la musiche la sô lez,

 

a si bale in compaghie

pal gust di gjolodi insieme,

 

libars dentri in chê lez.

 

 

 

3

 

 

IL BIEL SCIÂ

 

 

 

Ta l’arie pure di une mont

lusorose di soreli e di neif,

sciâ al è sbrissâ di gust;

 

libars e lizers,

concentrâz e rilassaz,

baldanzôs e prudènz;

 

acetant e gjoldint

ogni rive e ogni cunete

di chê splendide nature.

 

 

 

4

 

 

IL TENNIS

 

 

 

Un ‘zûc di sfliacje

par no savei c'è fâ

al po' someâ;

 

un ‘zûc di impegno

invèze al è

tal cirî l’armonie;

 

pal gust di dài a chê balute

cul vigôr dal boscadôr

e la grazie di une frute.

 

 

 

5

 

 

IL VÊR ‘ZUC DA BALÒN

 

 

 

Il vêr ‘zûc dal balòn al è une passion,

di compagnie, vite e fantasie;

 

ma se il balòn chê reit al scjassarà,

ancje vere poesie al pò diventâ.

 

 

 

6

 

 

LA MONT

 

 

 

La mont a è grande

e a sa fasi amâ;

 

cui siei boscs legris di roiuz e uzzeluz

a ti po’ incjantâ;

 

cui siei prâz lusorôs di flôrs e di erbis odorôs

a ti po’ incjocâ;

 

cui siei crez nez, ta purezze dal contat,

a ti po’ esaltâ;

 

ma a è la to piche

che lontan a ti fâsd cjalâ;

 

e cui siei vuèiz maestôs e silenziôs

ancje il flât a ti po’ zoncjâ.

 

 

 

7

 

 

TRESSIET E BRÌSCULE

 

 

 

Quatri amîs in tun taulin

lis cjartis lissis a sbrissin,

si tache cul tressiet;

 

ducj zito,

lis mans si movin sveltis

di intese cun chei cjafs;

 

e dopo a ven la brìscule

i voi a lampin ca e là par controlâ

lis lengjs a pirlin tal contâ e confusionâ:

 

i ‘zuadôrs,

a crodin, a non crodin,

a comandin, a ubidissin,

 

a sperin, a riscjin,

dut al po capitâ,

parchèl al è biel 'zuâ.

 

 

 

8

 

 

UN LÊGRI SCIÂ

 

 

 

Tal soreli e ta neif

sciâ a nol è lavorâ

ma in sane ligrie

gjoldi a interpretâ.

 

Bielòn l’è svirgulâ

tra gobis e cunetis

e tal lis vualâ

come sveltis fusetis.

 

Lizèrs come paveis

ta neif di pôc poiade

come gjàz dispetenâz

ta neif ben fracaiàde.

 

Tal stret come la bolp

che cul codòn a passe

tal larc come l’àcuile

che a svuale basse.

 

E vie cun curvis làrgjs

sivilànt un valzerìn

o cun violentis curvis

come un tango argjentìn.

 

Cul ritmo legri

di une marcete

o cul matùz rok

di une cuarnete.

 

Ce biel sciâ in libertât

e in buine compagnìe

ce biel podei fermasi

par gjoldi chê armonìe.

 

 

 

 

9

 

 

‘ZÛC TA L'ÀGHE

 

 

 

Da l’aghe, rispetose confidenze

a si à di vei, par podei 'zuâ cun jei,

 

par podei, come i siei pes

cun chei morbiz movimènz,

 

ore cjapale o molale o pur sbusale

o lassâ che jei a ti nizzi, a ti sostegni, a ti cjarezi,

 

come une mari al si frutìn

che a lu ten in tal so grim.

 

 

 

10

 

 

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